fallback

Vivacom отчита 3% спад на печалбата през първото полугодие

Операторът увеличава пазарния си дял при приходите от мобилни услуги до 27% в края на полугодието

14:12 | 04.08.15 г. 3
Автор - снимка
Създател

Въпреки че Vivacom остава телеком операторът в България с най-голям ръст на приходите за първото полугодие на 2015 година, печалбата на компанията отчита спад.

За първите шест месеца на годината концернът се похвали с приходи в размер на почти 405 млн. лв. (най-високи общи приходи спрямо конкурентите на пазара), което представлява ръст от 3,1% спрямо същия период за 2014 година, когато те бяха в размер на 392,6 млн. лв.

Същевременно обаче операторът отчита спад на печалбата за същия период. Оперативната печалба преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 168 млн. лева, което е спад от 3 на сто спрямо постигнатата година по-рано печалба от 173 млн. лева. Намаление от 6% има и по отношение на коригирания марж, който спада от 44 до 42%. 

В същото време операторът продължава да увеличава пазарния си дял по отношение на приходите от мобилни услуги и достига 27% в края на първото полугодие на 2015 г. Въпреки нарастването на средните минути на клиент от 8% и средното потребление на данни – с 60%, в резултат на намалените цени на минута и MB се запазва средният размер на приходите от потребител (ARPU), които са важен параметър за индустрията – на ниво от 11,40 лева.

Увеличава се делът на приходите от мобилни данни в ARPU – 26% спрямо 21% за същия период на предходната година. Общият трафик на данни в мобилната мрежа е нараснал със 78% спрямо същия период през 2014 г.

Българският телеком продължава да привлича нови клиенти за фиксираните си услуги, като в края на първото полугодие на 2015 г. компанията има общо 370 000 абонати на фиксиран интернет, което е ръст с 11% спрямо същия период на миналата година.

Нараства и делът на потребителите с високоскоростен интернет, осигурен от оптичната мрежа – 40% от общия брой абонати на услугата за отчетния период. Към 30 юни 2015 г. 964 000 домакинства имат възможност за достъп до оптичната инфраструктура на компанията.  На пазара обаче се очакват промени, поне що се отнася до предлагането на комплексни услуги, след като през миналата седмица Мтел придоби 100% от кабелния оператор blizoo България oт досегашния му собственик – шведският фонд EQT. По данни на Telekom Austria Group blizoo България има дял от 8% на пазара на фиксиран интернет и 11% на пазара на ТВ услуги. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:45 | 10.09.22 г.
fallback